Følg Oslo lufthavn

Felix&Fiona er prisvinnere

Nyhet   •   jan 09, 2015 14:19 CET

En fornøyd gjeng kunne stolt motta prisene i går (Foto: Thor Haakon Ulstad)

Den store satsingen på barn og familier på Oslo Lufthavn gjennom Felix&Fiona-konseptet har høstet to servicepriser.

Salgs og markedsføringsorganisasjonen HSMAI delte ut i alt åtte priser under konferansen på Grand Hotell i Oslo i går. Oslo Lufthavn stakk av med to av disse, for arbeidet med barne- og familiekonseptet Felix&Fiona.

- Stolte og ydmyke

- Vi er stolte og ydmyke over å bli gjort stas på på denne måten. Felix&Foina ble utviklet på bakgrunn av tilbakemeldinger fra pasasjerene våre, og prisene er en bekreftelse på at vi er på rett vei, sier direktør for terminaldrift, Knut Holen.

Felix&Fiona har hittil etablert seg godt som et konsept for å gjøre reisen enklere for barn og foreldre på Norges hovedflyplass. Tiltaket er en del av Avinors passasjerstrategi, og er en brikke en større helhet for å gjøre alle Avinors flyplasser mer passasjervennlige.

Gull i to kategorier

Gullprisen i kategorien Tjenesteutvikling ble begrunnet slik:

Gjennom metodikk og støtte frå service- og tjenestedesign, godt samarbeid med eksterne ressurser, stort engasjement og samhandling på tvers internt har vinnerens prosjekt gitt innhold til begrepet «Kundeorientering – fra teori til praksis».

Resultatene synes og oppleves, i sosiale media, i digitale flater og kommunikasjon internt og eksternt. Vinneren har også vist at det er mulig å få til endringer «med kunden i fokus», på en stor, travel og strengt regulert lufthavn. Juryen kan med glede presentere en verdig vinner i kategorien Tjenesteutvikling.

I tillegg til den grafiske profilen og arbeidet med å samle og dele informasjon om eksisterende tilbud og funksjoner, har prosjektgruppen jobbet hardt for å lansere nye tiltak som blant annet tegneserier, oppgraderte stellerom og et eget ammehjørne i terminalen.

Den andre premien var i kategorien Fysiske rom og systemer:

Vinneren i denne kategorien har igangsatt en passasjerorientert utvikling av tjenestene gjennom å gjøre området betre og meir konkurransedyktig. Ved å forstå kva passasjerene trenger og utvikle tjenester basert på de reisendes behov, har de skapt et bedre reiseprodukt og betre reiseopplevelser. Prosjektet har skapt konseptet Felix&Fiona, forankret dette i OSL/Avinor og implementert de første tiltakene som viser konseptet og satsingen ovenfor barn og barnefamilier i terminalen.

- Barn og familier er en viktig målgruppe for oss, og vi er glade for å kunne tilby dette til dem. Vi skal fortsette arbeidet for å bli en enda mer barnevennlig flyplass, avslutter holen

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar