Følg Oslo lufthavn

Kundeservice – nå også på Facebook!

Blogginnlegg   •  des 08, 2014 11:11 CET

Følger du Oslo Lufthavn på Facebook? Da vet du kanskje at vi har over 40.000 følgere og snart 1 million innsjekker? Det betyr at vi er det stedet i Norge hvor flest sjekker inn på Facebook. Nå flytter også Passasjerservice inn på Facebook-siden vår, slik at vi kan ta kundeservicen til et nytt nivå, også i sosiale medier.

De fleste har snakket med dem, enten som reisende eller ansatt, når man har gått forbi skranken deres i ankomsthallen. Passasjerservice sitter på enorme kunnskaper om Oslo Lufthavn og dette er mennesker som vet ting bare de færreste av oss kan drømme om.

Hvor er plattformen til Gjøvik-bussen? Hvilken skranke bruker jeg når jeg skal fly til Dubai? Kan jeg ha med speilegg gjennom sikkerhetskontrollen? Hvordan kommer jeg meg raskest til hotellet på Skøyen?

Passasjerservice vet svaret.

Kundeservice 24/7

Til nå har det vært kommunikasjonsavdelingen til OSL som har hatt ansvaret for å svare på spørsmål fra passasjerer som har kommet på Facebook, en jobb som både har vært spennende og lærerik. Men kommunikasjonavdelingen jobber bare på dagtid, og har det kommet henvendelser etter vanlig kontortid har det hendt at passasjeren ikke har fått svar før dagen etter. Ettersom Passasjerservice er en døgnåpen funksjon vil også passasjeren nyte godt av at de nå kan få svar døgnet rundt på Facebook. Sammen med Passasjerservice sin unike OSL-kunnskap vil servicen på Facebook klart bli forbedret!

For oss i OSL er det riktig tidspunkt for å gjøre dette viktige grepet nå. Vår tilstedeværelse på Facebook, med stadig flere følgere, gjør at det blir stilt forventninger til oss, og dette må vi ta konsekvensen av. Vi er tross alt en organisasjon med «kundeorientert» som en verdi, hviket forplikter og motiverer.

Fra og med mandag 8. desember vil derfor de ansatte i Passasjerservice være de som svarer på passasjerhenvendelser på Facebook-siden vår. Kommunikasjonsavdelingen vil fortsatt ha redaktøransvaret for siden og vil fortsatt stå for innholdsproduksjon, men Passasjerservice tar over kundeservicebiten. På den måten tror vi Oslo Lufthavn vil bli som enda mer kundevennlige og enda mer profesjonelle.

Helt i tråd med hva vi ønsker og våre verdier.

Joachim Westher Andersen
Medieansvarlig

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar